RSS2.0

LES TIC I LA DISCAPACITAT

Blog destinat a difondre i assessorar sobre les noves tecnologies de la comunicació i la informació per a les persones amb discapacitat i/o amb necessitats educatives especials.

LEER LA VERSIÓN DEL BLOG EN ESPAÑOL
READ BLOG IN ENGLISH

Un robot ensenya a joves amb discapacitat a controlar la cadira de rodes

dissabte, 21 d’agost de 2010

Un robot que respon al nom de "Roly" entrenarà a joves en el maneig de la cadira de rodes. Amb un joystick "intel ligent", els discapacitats aprenen a seguir-i exerciten i desenvolupen les habilitats de conducció que necessitaran en el dia a dia. "Roly", encara en fase d'experimentació, ha estat enllumenat per un grup d'experts de la Universitat de Califòrnia (Irvine, EEU), segons recull el diari elmundo.es.

"Per reduir el cost i millorar l'accés als entrenaments, hem desenvolupat un sistema de cadira de rodes controlat de manera robòtica en què els nens amb discapacitat poden desenvolupar de manera segura habilitats de conducció, seguint el seu propi ritme i amb una assistència mínima ", recalquen els pares de la criatura.

Després provar en adults, els investigadors, dirigits per David J. Reinkensmeyer, van decidir demostrar la seva utilitat en nens. Per a això, van triar a 22 petits sans als quals se'ls va demanar moure's en cadira de rodes, amb o sense el robot.

El grup que sí que va comptar amb l'ajuda de "Roly" va mostrar una major perícia per aprendre a conduir la cadira. La prova va consistir en seguir una línia traçada a terra i intentar "atrapar" el robot que es desplaçava per davant. Cada vegada que ho aconseguien, aquest es posava a "ballar" i sonava una música com a recompensa.

Per moure's, els participants van emprar un joystick que primer els ensenyava el moviment que havien de fer i que, segons van cometent menys errors, els va ser donant més autonomia.

L'equip de la universitat nord-americana també va provar aquesta tecnologia amb una nena de vuit anys que patia paràlisi cerebral. Durant aquesta sessió d'entrenament, els resultats també van ser positius: "Va millorar les seves habilitats de conducció [...] en un percentatge fins i tot major que el dels petits sense problemes motors".

A més dels que tenen, altres nens podrien beneficiar-se d'aquest tipus de tecnologies, com aquells amb dany medul ∙ lar, esclerosi múltiple o que pateixen les conseqüències d'un infart cerebral.

Font: SID
http://sid.usal.es/noticias/discapacidad/36930/1-1/un-robot-ensena-a-jovenes-con-discapacidad-a-manejar-la-silla-de-ruedas.aspx

Segueix el blog des de Facebook
_________________________________
Portal web DIVERSITAT FUNCIONAL
http://www.diversitatfuncional.org/
Bloc LES TIC I LA DISCAPACITAT
http://discapacitat.diversitatfuncional.org/