PROAF (1) és un programa destinat fonamentalment a l'alumnat amb discapacitat auditiva i a l'alumnat amb trastorns específics del llenguatge, encara que també es pot utilitzar amb alumnat amb altres trastorns del llenguatge i fins i tot com a suport en l'aprenentatge de la lectura. Consta de 241 pantalles amb exercicis sustentats en una metodologia sintètica de lectura com a ajuda al llenguatge articulado.Elaborado per les professores Obdulia Maestre, de l'Equip d'Orientació Educativa i Psicopedagògica Específic de Discapacitat Auditiva de Cartagena (Espanya), i Corina Ruiz, directora del Centre Príncep d'Astúries d'APANDA a Cartagena, la finalitat del programa és arribar a un aprenentatge global, generalitzat i funcional de l'articulació i la fonació de les vocals.
Els exercicis es complementen amb activitats de fonologia, metodologia verb-tonal (ritme corporal i musical), alfabet dactilológico i gests de suport (gestemas) comcom a sistemes augmentatius.
Les fitxes es poden imprimir de forma personalitzada per a cada nen com a mètode de compensació, o bé començar a treballar-les en el primer curs d'educació infantil, com a mètode d'habilitació.
Enllaços relacionats:
1.
Descarregar Programa d'Articulació i Fonació (PROAF). (Format PowerPoint, 4.13 MB).
Font:
http://tecnologiaydiscapacidad.es/-----------------------------------------------------------------------------------
Diversitat Funcional Blog,
Les Tic i la Discapacitat
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada