RSS2.0

LES TIC I LA DISCAPACITAT

Blog destinat a difondre i assessorar sobre les noves tecnologies de la comunicació i la informació per a les persones amb discapacitat i/o amb necessitats educatives especials.

LEER LA VERSIÓN DEL BLOG EN ESPAÑOL
READ BLOG IN ENGLISH

Yahoo llença un cercador per veu per al mòbil

dilluns, 21 d’abril de 2008

La companyia presenta el seu nou servei de recerca per a mòbils: oneSearch, que podria estar en el mercat aquest mateix trimestre.

La recerca per Internet resulta bastant complicada quan es realitza des d'un mòbil, els sistemes de navegació s'intenten adaptar a petites pantalles de terminals mòbils i el teclejo d'una simple adreça web es rellenteix bastant. Yahoo ha llençat pel carrer del mig, adéu teclejo: veu per a realitzar recerques en Internet. Yahoo ha presentat una sèrie de noves funcions per a fer la recerca per Internet en mòbils més fàcil. En l'horitzó la companyia atalaia al seu principal competidor: Google a qui espera assestar un cop d'efecte. Un cop que es propina a força de veu.

De moment en la companyia la presentació de la seva nova joguina l'han acollit amb optimisme. El cap de la divisió de mòbils de Yahoo, Marco Boerries, ja ha establert els objectius; la companyia espera assolir que milions d'enllaços en la Xarxa es facin més accessibles des del telèfon, permetent la seva exploració a fons i que els consumidors utilitzar comandos vocals per a navegar."Aquest és un canvi profund. Ja no es tracta de simples enllaços" va dir Boerries en un discurs en la CTIA, una fira anual de tecnologia sense fil en Estats Units.

Yahoo ha desvetllat l'última versió del seu servei oneSearch, dintre de la seva estratègia per a l'Internet mòbil, amb el teló de fons de l'oferta de compra imposada per Microsoft. Boerries ha anunciat que els operadors de mòbils podrien contar amb aquest servei en el curs de l'actual trimestre.

L'empresa californiana, amb seu en Sunnyvale, ha assolit acords amb desenes d'operadors al llarg del món el que li permetria arribar a 600 milions de clients potencials per als seus serveis d'Internet per a mòbil. Yahoo afirma estar negociant per a arribar a una audiència potencial de 750 milions d'usuaris. A més Yahoo està desenvolupant una nova forma de buscar permetent als anunciants posar les seves informacions en categories molt específiques, el que els lliura més control sobre el contingut que veuen els usuaris i com és presentat.

Això permet que Yahoo entengui més sobre la informació continguda en un enllaç, que va a més enllà del mateix, segons afirma Boerries. Aquest acostament és, en termes tècnics, una forma de recerca semàntica en Internet. Això significa que els ordinadors serien capaços de reconèixer i de categoritzar la informació.

Yahoo ha llançat a més un sistema de comandos vocals per als serveis de recerca en el seu sistema oneSearch. Els serveis tradicionals de reconeixement de veu ofereixen un vocabulari molt limitat per a efectuar les recerques. Aquest sistema permet ampliar l'espectre per a trobar vols d'avió, habitacions, informacions generals o un calendari esportiu.