RSS2.0

LES TIC I LA DISCAPACITAT

Blog destinat a difondre i assessorar sobre les noves tecnologies de la comunicació i la informació per a les persones amb discapacitat i/o amb necessitats educatives especials.

LEER LA VERSIÓN DEL BLOG EN ESPAÑOL
READ BLOG IN ENGLISH

Extremadura (Espanya) estrena un sistema pioner de teleassistència per videoconferència

divendres, 15 de maig de 2009

Bookmark and Share

La consellera de Sanitat i Dependència d'Extremadura, María Jesús Mejuto, ha presentat un projecte de teleassistència per videoconferència, que permetrà a 20 peraonas dependents de Castuera provar el sistema durant tres mesos.
La teleassistència avançada permet la comunicació de l'usuari amb el centre d'atenció a través de videoconferència per mitjà d'un terminal telefònic connectat al televisor de l'usuari, aquest visualitza la imatge de l'operador que li parla des del centre d'atenció, i viceversa, gràcies a les càmeres de televisió robotitzades instal lades al domicili del dependent i en l'habitacle de l'operador.
Es tracta d'una iniciativa de la Conselleria com prestadora del servei; de Telefónica, que ha proveït a l'administració de l'equipament necessari, i de la Creu Roja, com a organització gestora de la central d'atenció de trucades del projecte. Després dels tres mesos de prova en els vint llars de Castuera, la Conselleria estudiarà la seva implantació progressiva fins a 2011 en els domicilis d'aquells usuaris que demandin el servei, així com el finançament i en quin percentatge col labora l'administració amb les persones dependents que no tinguin recursos econòmics suficients.
El servei de teleassistència avançada consta de diverses aplicacions, com les següents:
1) Teleatención sociosanitària, que mitjançant un botó possibilita la comunicació directa entre usuari i l'operador estableciénose, si es vol, la videoconferència.
2) Teleatención sociosanitària mitjançant sensors domòtics, que permeten la detecció de períodes d'inactivitat de l'usuari, presència de fum o de gas al domicili.
3) Telemedicina, que ofereix al ciutadà la monitorització automàtica o manual de diferents constants vitals com la tensió arterial, el pes, el nivell de glucosa en sang i el ritme cardíac; unes constants que pot rebre en temps real l'operador, incloent els mecanismes per al registre i arxiu per a examen per part dels metges.
4) Dispositius mòbils (GSM) que li permet mitjançant la pulsació d'un únic botó establir la comunicació directa amb el centre d'atenció per a comunicar la seva necessitat o alarma, amb independència del lloc on es trobi.
Fonts: EFE (12/05/2009)
___________________________________
Portal web DIVERSITAT FUNCIONAL
Bloc LES TIC I LA DISCAPACITAT