Els enginyers de l'empresa
Continuum situada a Boston, estan desenvolupat un ordinador portàtil anomenat "Puzzle Piece", per facilitar l'aprenentatge en nens amb autisme.
Aquests coneixements han demostrat la seva utilitat en el disseny de Puzzle Piece, ensenyament assistit interactiu per a nens autistes. Els nens autistes tenen diferents graus de dificultat amb la interacció social i comunicació. Molts d'ells són fàcilment distrets de les tasques. Els educadors han trobat que la millor manera de fer participar als nens és a través d'una recompensa com a conseqüència d'una acció, procés anomenat Anàlisi de Comportament Aplicat (ABA). El procediment consisteix en que el professor proposa al nen una pregunta. Si respon correctament, guanya una targeta amb una cara somrient. El professor recull les dades, bones o dolentes. Després de cinc respostes correctes, el nen rep un premi. Per ser eficaç, aquest procés es repetirà durant 20 a 40 hores a la setmana. És un bon procés que no ha canviat en anys.
Reconeixent que les qüestions de salut es presten cada vegada més a recerca de solucions tecnològiques, i ara que l'autisme afecta 1 de cada 150 nens, un equip en Continuum s'ha creat per investigar el que podria fer per millorar el procés.
Van començar observant sessions d'ensenyament amb nens autistes en una escola de Boston. "Els mestres havien d'adaptar el que estaven fent a l'ambient del nen", exposa Delroy Dennisur, el principal dissenyador a l'equip. "Hi havia molts adults, asseguts a les taules dels nens, tractant de gravar les dades en grans carpetes." Cada vegada que el professor torna l'esquena per escriure una resposta, es corre el risc de perdre l'atenció del nen. Malabarismes per mantenir un registre de les targetes de senyal i els aperitius de premi, és una tasca impossible. A més, encara que aquest procés funciona millor quan participen els pares, és difícil mantenir-los en contacte, pel que fa al progrés dia a dia dels seus fills. Amb Continnuum's Puzzle Piece, el nen es mostra una imatge de targeta identificada amb un codi de barres. Si el nen la identifica correctament, el mestre prem el botó per a gravar la resposta en el dispositiu i una cara somrient es mostra al nen. Si és incorrecta, es prem el botó "X", que registra les dades. No es mostra la cara somrient al nen. Quan s'hagi completat la sessió, una memoriaUSB, amb els resultats del nen, s'adjunta al seu cinturó o motxilla, assegurant que la informació es rep la llar dels seus pares. Si bé aquest dispositiu encara no està a la venda, els professors que ho van provar a l'escola estaven entusiasmats amb el seu potencial.
Font: Traducció lliure de l'anglès de l'article de Linda Tischler
http://www.fastcompany.com/blog/linda-tischler/design-times/can-good-design-help-autistic-kids-learn_________________________________________
Portal web DIVERSITAT FUNCIONAL
http://www.diversitatfuncional.org/Bloc LES TIC I LA DISCAPACITAT
http://discapacitat.diversitatfuncional.org/
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada