Internautes amb discapacitat destaquen els beneficis de l'ús de Second Life, un joc virtual interactiu creat en 2003 per la companyia nord-americana Linden Lab, en el qual els usuaris poden crear el seu propi personatge, interactuar amb altres i fins a crear empreses, segons nombrosos testimonis recollits en la revista australiana "Eureka Street". Niels Schuddeboom, un estudiant holandès amb mobilitat reduïda que es desplaça en cadira de rodes, afirma que "a la vida real, degut a la meva cadira de rodes i els meus problemes de coordinació motriu, algunes persones em consideren com discapacitat físic i intel · lectual, però això no ocorre en Second Life ". El universitari holandès, que es va veure obligat a abandonar la seva carrera de Ciències de la Informació a causa de la manca de flexibilitat de la seva universitat, també ha pogut realitzar fotografies, curtmetratges i fundar la seva pròpia empresa de comunicació en el joc. David Wallace, un australià tetraplègic que treballa com a coordinador de Tecnologies de la Informació en el Centro de Recursos i Informació sobre la Discapacitat del Sud d'Austràlia Adelaida, té una exposició d'art a Second Life, a l'edifici creat per la Universitat Bradley d' Illinois (EUA). Wallace, que va haver de crear la seva pròpia cadira de rodes virtual per a la seva avatar (el personatge que el representa en l'entorn virtual), ja que en Second Life no existia aquesta ajuda tècnica, afirma al seu blog que "els usuaris de l'entorn virtual són molt inclusius. " El britànic Simon Stevens té paràlisi cerebral i el seu personatge també utilitza cadira de rodes. Stevens ha creat una discoteca a Second Life. MILLOR COMPRENSIÓ DE LA DISCAPACITAT altre usuari, Fes Rutherford, ha desenvolupat programari compatible amb Second Life, amb l'objectiu que els internautes entenguin millor les situacions a què s'enfronten les persones amb discapacitat. Un dels seus programes reprodueix les impressions que tindria una persona cega que utilitzés Second Life, ja que la plataforma virtual no disposa de missatges d'àudio o d'un sistema tàctil que permeti a un internauta amb aquesta discapacitat guiar a través d'ella. Des de la seva creació el 2003, milions de persones de tot el món s'han registrat per utilitzar aquest joc "on line", i en els dos últims mesos 1.750.000 usuaris van accedir al mateix. Algunes empreses l'utilitzen com a mitjà per a realitzar campanyes de màrqueting alternatives; organitzacions sense ànim de lucre com Save the Children han realitzat cuestaciones per recaptar fons, i fins i tot hi ha cantants que han ofert concerts a través de Second Life.
Font: Discapnet
LES TIC I LA DISCAPACITAT
Blog destinat a difondre i assessorar sobre les noves tecnologies de la comunicació i la informació per a les persones amb discapacitat i/o amb necessitats educatives especials.
LEER LA VERSIÓN DEL BLOG EN ESPAÑOL
READ BLOG IN ENGLISH
Internautes amb discapacitat destaquen els beneficis de l'ús de Second Life
dilluns, 20 d’octubre del 2008
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada